Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/44848
Type
ArticleCopyright
Open access
Collections
- ENSP - Artigos de Periódicos [2294]
Metadata
Show full item record
A ACREDITAÇÃO E SUA IMPLEMENTAÇÃO NA ÁREA DE ENSINO PÓS-GRADUADO EM SAÚDE PÚBLICA
Alternative title
Accreditation and its implementation in graduate studies in Public HealthAffilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública. Departamento de Administração e Planejamento em Saúde. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública. Departamento de Ciências Sociais. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública. Departamento de Ciências Sociais. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
O presente artigo visa contribuir para a melhor compreensão da proposta de implantação e implementação de acreditação na área de ensino pós-graduado em saúde pública, e estimular a discussão da melhoria da qualidade de seus cursos. Apresenta o significado do termo acreditação e discute dois de seus vetores constitutivos: qualidade e competência. Finalmente, discorre sobre as bases para a implantação e implementação de um sistema de acreditação, apresentando algumas características desse sistema referidos à experiência brasileira.
Abstract
This article aims to contribute to a better understanding of the establishment and implementation of accreditation in graduate courses in public health and to encourage discussions to improve quality in this area. The term accreditation is defined, and two of its main thrusts are discussed: quality and competence. The basis for establishing and implementing an accreditation system is described, and some of the key characteristics of the Brazilian experience are presented.
Share