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https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/66783
EVIDENCE-BASED NURSING EDUCATION: A SCOPING REVIEW
Author
Affilliation
Nursing Education. School of nursing, Baqiyatallah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Behavioral Sciences Research Center (BSRC). Baqiyatallah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Nursing Faculty. Baqyatollah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Nursing Faculty. Baqyatollah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Oswaldo Cruz Foundation. Center for Technological Development in Health. Rio de Janeiro, RJ, Brazil.
Behavioral Sciences Research Center (BSRC). Baqiyatallah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Nursing Faculty. Baqyatollah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Nursing Faculty. Baqyatollah University of Medical Sciences. Tehran, Iran.
Oswaldo Cruz Foundation. Center for Technological Development in Health. Rio de Janeiro, RJ, Brazil.
Abstract in Portuguese
Introdução: Espera-se que a educação em enfermagem prepare profissionais qualificados que sejam capazes de identificar necessidades de saúde individuais e coletivas nas sociedades de transição epidemiológica e fornecer cuidados usando as melhores evidências científicas. Estratégias de ensino criativas contínuas após a graduação podem ser a chave para combinar treinamento básico e prática profissional. Esta revisão de escopo examina diferentes abordagens baseadas em evidências da educação em enfermagem. Métodos: A revisão abrange o período de 2007-2013. As buscas foram feitas inicialmente por palavras-chave únicas e usando OR/AND, para combinar palavras como: educação baseada em evidências, métodos de ensino, educação em enfermagem baseada em evidências, estratégias de ensino para identificar publicações dos bancos de dados SID, IRANMEDEX, MAGIRAN, OVID, PROQUET, CINAHL e PubMed. Um total de 684 publicações foram encontradas, das quais, após excluir duplicações e artigos não relacionados, apenas nove publicações foram consideradas relevantes para o assunto e examinadas em profundidade. Resultados: Cinco estratégias de ensino das abordagens baseadas em evidências foram identificadas. Elas incluíram: configurações especiais e currículo específico, abordagens colaborativas com enfermeiros clínicos, ensino virtual, métodos interativos em pequenos grupos e abordagem educacional baseada em projetos. Conclusão: As estratégias educacionais de enfermagem de abordagens baseadas em evidências variam com relação ao conteúdo e às estratégias de implementação. Diferentes técnicas de ensino foram tentadas com diferentes graus de sucesso. É responsabilidade das instituições acadêmicas e formuladores de políticas promover o ensino baseado em evidências para reduzir a lacuna entre a produção científica e o atendimento clínico.
Abstract
Introduction: Nursing education are expected to prepare qualified professionals who are capable of identifying individual and collective health needs in the epidemiological transition societies and providing care using the best scientific evidence. Continuous creative teaching strategies after graduation can be the key to combine basic training and professional practice. This scoping review examines different evidence-based approaches nursing education. Methods: The review covers the period of 2007-2013. Searches were done initially by single keywords and using OR/AND, for combining words such as: evidence-based education, teaching methods, evidence-based nursing education, teaching strategies for identify publications from SID, IRANMEDEX, MAGIRAN, OVID, PROQUET, CINAHL, and PubMed databases. A total of 684 publications were found, from which, after excluding duplication and non-related papers, only nine publications were considered relevant to the subject and examined in-depth. Results: Five teaching strategies of the evidence-based approaches were identified. They included: special settings and specific curriculum, collaborative approaches with clinical nurses, virtual teaching, interactive methods in small groups and project-based educational approach. Conclusion: Nursing educational strategies of evidence-based approaches vary with regards to content and implementation strategies. Different teaching techniques have been tried with different degree of success. It is the responsibility of the academic institutions and policy-makers to promote evidence-based teaching to reduce the gap between science production and clinical care.
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