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https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/16333
Tipo
ArtículoDerechos de autor
Acceso restringido
Fecha del embargo
2030-01-01
Objetivos de Desarrollo Sostenible
08 Trabalho decente e crescimento econômicoColecciones
- IOC - Artigos de Periódicos [12708]
Metadatos
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JOB SATISFACTION AMONG CONTROL ROOM OPERATORS OF ELECTRICAL SYSTEMS
Sistemas elétricos
Cultura Organizacional
Organização do trabalho
Autor
Afiliación
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Educação em Ambiente e Saúde. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Educação em Ambiente e Saúde. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Universidade de São Paulo. Escola de Saúde Pública. Departamento de Saúde Ambiental. São Paulo, SP, Brasil.
Resumen en ingles
Shift workers from control centers of electrical systems are a group that has received little attention in Brazil. This
study aimed to compare workers’ job satisfaction at five control centers of a Brazilian company electrical system, and according
to their job titles. Method: The Organization Satisfaction Index (OSI) questionnaire to assess job satisfaction was used.
ANOVA was used to compare OSI means, according to job title and control center. The results showed that there is no difference
in job satisfaction among job titles, but a significant difference was found according to the control center. A single organizational
culture cannot be applied to several branches. It is required to implement actions that would result in job satisfaction
improvements among workers of all studied control rooms centers. The high level of education of operators working in all
centers might have contributed to the similar values of perceived satisfaction among distinct job titles.
Palabras clave en portugues
Satisfação no trabalhoSistemas elétricos
Cultura Organizacional
Organização do trabalho
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