Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/63023
O INSTAGRAM COMO FERRAMENTA DE MARKETING DIGITAL NA BIBLIOTECA DE MANGUINHOS DA FUNDAÇÃO OSWALDO CRUZ
Lima, Igor Falce Dias de | Date Issued:
2023
Author
Affilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
Apresenta as iniciativas da Biblioteca de Manguinhos, da Fundação Oswaldo Cruz, no uso do Instagram, como ferramenta de marketing digital, capaz de atrair usuários potenciais e maximizar o acesso a serviços e produtos de informação. Objetiva analisar as publicações de maior interação no perfil da Biblioteca na mídia social, identificando as abordagens e as estratégias utilizadas na produção de conteúdo para o Instagram, bem como o feedback obtido pelos usuários que acompanham a página. Conclui ressaltando a necessidade de se acompanhar as tendências da mídia social, de modo a compreender como tais organizações podem incorporar tal fenômeno à sua realidade.
Abstract
It presents the initiatives of the Biblioteca de Manguinhos", of the Fundação Oswaldo Cruz, in the use of Instagram, as a digital marketing tool, capable of attracting potential users and maximizing access to services and information products. It aims to analyze the publications with the greatest interaction on the Library's profile in social media, identifying the approaches and strategies used in the production of content for Instagram, as well as the feedback obtained by users who follow the page. It concludes by emphasizing the need to follow trends in social media, in order to understand how thes organizations can incorporate this phenomenon into its reality.
Share